ماست پرطرفدارترین لبنیاته و در کنار انواع غذاها سرو میشه. در تهیه ی میان وعده ها مثل دسر ماست و غذاهایی مثل آش یا کوکوی مرغ ماستی از اون استفاده میشه. اگه طرفدار خوردن دسرهای شیرین و خوشمزه هستین و از طرفی از چاق شدن هم میترسین و رژیم دارین این دسر دقیقا مخصوص شماست. یه دسر شیرین، لذیذ و سالم… بهتون پیشنهاد میکنم حتما این دسر رو امتحان کنین مخصوصا اگه طرفدار طعم ماستهای میوه ای هستین.

دسر ماست رژیمی

دسر ماست رژیمی

مواد لازم برای تهیه دسر ماست رژیمی

  • ۱ لیوان ماست
  • ۱ لیوان توت فرنگی
  • ۱ لیوان کورن فلکس رژیمی
  • ۱ قاشق غذاخوری ماست

مقدار مواد برای تهیه ۳ لیوان دسر ماستیه …

مراحل تهیه دسر ماست رژیمی

تهیه این دسر ماستی خیلی آسون و بی دردسره، فقط کافیه ماست و عسل رو داخل یه کاسه بریزیم. مقدار عسل هم در واقع سلیقه ایه و میتونین کمتر یا بیشتر بریزین فقط در صورتی که از ترکیب مزه ترش و شیرین زیاد خوشتون نمیاد بهتره ماستی رو انتخاب کنین که ترش نباشه.

اضافه کردن عسل به ماست

اضافه کردن عسل به ماست

حالا مواد رو با یه همزن دستی یا قاشق خوب مخلوط میکنیم تا یکنواخت بشه.

یکنواخت شدن مواد

یکنواخت شدن مواد

توت فرنگی رو هم خورد میکنیم.

خورد کردن توت فرنگی

خورد کردن توت فرنگی

ابتدا یک ششم لیوان رو با مخلوط ماستی و یک ششم دیگه رو با توت فرنگی خرد شده و یک ششم آخر رو هم با کورن فلکس رژیمی پر میکنیم.

پر کردن لایه ای لیوان

پر کردن لایه ای لیوان

حالا برای بار دوم مراحل رو تکرار میکنیم تا لیوان پر بشه.

مرحله دوم پر کردن لایه ای

مرحله دوم پر کردن لایه ای

نهایتا میتونیم دسرمون رو با میوه های دلخواه تزیین کرده و سرو کنیم. در صورتی که ترجیح میدین کورن فلکس نرم بشه و بعد دسر رو میل کنید بهتره تا دسر رو برای یک ساعت داخل یخچال بذارین و اگه دوست دارین که کورن فلکس ها حالت کرانچی داشته باشن فوری دسرتون رو نوش جون کنین…

دسر ماستی و رژیمی

دسر ماستی و رژیمی

4/5 - (5 امتیاز)