غذاهای ایتالیایی مدتی هست که جاش رو تو سفره ما ایرانی ها باز کردند و البته که طرفدارهای خاص خودشون رو دارن. شاید یکی از مهمترین دلایل این جذابیت برای طرفدارانش، استفاده از مواد اولیه سالم و بسیار متنوع و همچنین سه فاکتور اصلی غذاهای ایتالیایی یعنی گوجه فرنگی، ریحان و پنیر باشه. “بروسکتا” که باید “ت” در اون باشدت تلفظ بشه یکی از پرطرفدارترین استارتر ها یا پیش غذاهاست. این پیش غذاهای راحت و خوشمزه و البته زیبا به عنوان “اُبتایزر” یا “اشتها آور” هم استفاده میشه. همچنین این روزها که همه برای مهمونی هاشون دنبال فینگرفود می گردن، میتونه گزینه آسون و جذابی به حساب بیاد. بروسکتا تنوع بسیار بسیار زیادی داره. امروز با هم اصلی ترین نوع اون رو مرحله به مرحله می بینیم.

بروسکتا

بروسکتا

مواد لازم برای تهیه بروسکتا

  • نان باگت ۱ عدد
  • سیر تازه ۱حبه
  • روغن زیتون بکر ۲ قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • پنیر موتزارلا تازه یا فتا ۲۰۰ گرم
  • ریحان تازه به ۱۰۰ گرم
  • ادویه های دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه بروسکتا ایتالیایی

برای تهیه این غذا همونطور که در مواد لازم اشاره کردم، نون باگت احتیاج داریم. اما نان باید حالت خشک داشته باشه، به همین دلیل نون باگت رو مدتی در هوای آزاد قرار می دیم تا خشک بشه. سپس نون رو به صورت اُریب با فاصله های یکسان حدوداً یک و نیم سانتی، برش می زنیم.

برش زدن نان باگت به صورت اُریب

برش زدن نان باگت به صورت اریب

بعد از برش زدن نون ها، باید اون ها رو به روغن آغشته کنیم. برای اینکه روغن کاملاً به خورد نون هامون بره از یک برس کمک میگیریم. تو رسپی بروسکتا تاکید شده که از روغن زیتون بکر استفاده بشه. چون طعم و بوی زیتون کاملاً احساس بشه.

آغشته کردن برش های باگت به روغن زیتون

آغشته کردن برش های باگت به روغن زیتون

حالا نوبت تست کردن باگت هاست. ماهیتابه ای که کف ضخیمی داشته باشه تا حرارت رو به خوبی منتقل کنه انتخاب می کنیم. ماهیتابه های گریل بهترین گزینه هستن. ماهیتابه رو روی شعله ملایم قرار می دیم. وقتی خوب داغ شد، نون ها کفش می چینیم. با دست کمی فشار می دیم تا طرح گریل روی نون بیفته (فقط جنبه زیبا تر شدن داره) و هر دو طرف نون ها رو گریل می کنیم.

تست کردن باگت ها

تست کردن باگت ها

حالا سیر رو از وسط نصف می کنیم و همونطور که باگت ها هنوز گرم هستند، سیر ها رو روی نون ها می کشیم. جالبه که سیر با حرارت کم نون، شروع به ذوب شدن می کنه.

مزه دار کردن باگت های تست شده با سیر

مزه دار کردن باگت های تست شده با سیر

در این مرحله بروسکتا آماده است و شما با هر فیلینگی که دوست دارین می تونین اون رو سرو کنین. من در ادامه پر طرفدارترین فیلینگ ایتالیا رو روی کراست قرار دادم. به این ترتیب که پنیر رو با چاقو کاملاً خورد کردم، همچنین گوجه فرنگی ها رو به صورت نگینی ریز خرد کردم.

خرد کردن پنیر و گوجه فرنگی

خرد کردن پنیر و گوجه فرنگی برای فیلینگ بروسکتا

بعد روی باگت ها رو با پنیر پوشوندم. کمی پودر اورگانو و فلفل بهش زدم و بعد کمی گوجه فرنگی روش ریختم و چند برگ ریحان روش قرار دادم. به این ترتیب بروسکتا آماده میشه. همونطور که اشاره کردم، می تونیم بنا به ذائقه و سلیقه خودمون انواع بسیار زیادی از این پیش غذا رو تهیه کنیم. مثلاً با اضافه کردن انواع مختلف سبزیجات یا گوشت مرغ یا ماهی یا ژامبون و…

نکته اصلی فقط تست شدن با روغن زیتون و آغشته شدن با سیر هست. به همین سادگی و خوشمزگی.

بروسکتا پنیر و گوجه فرنگی

بروسکتا پنیر و گوجه فرنگی

زمان آماده سازی 15 دقیقه

زمان تهیه 10 دقیقه

تعداد سرو 2 نفر

4/5 - (21 امتیاز)