توی این آموزش میخوایم باهم گل قاصدک رو یاد بگیریم که فوق العاده راحته، اما قبل از شروع مراحل آموزش به چندتا نکته باید اشاره کنم. بهتره که گل قاصدک با این روش دوخت رو خیلی بزرگ ندوزید، هرچی ظرافتش بیشتر باشه و کوچیکتر باشه درنهایت قشنگ تر میشه. من فقط به دلیل اینکه تمام مراحل واضح باشه براتون تو ابعاد بزرگ دوختم. نکته بعدی اینه که توی این آموزش فقط اد دوخت بخیه و گره فرانسوی استفاده شده و به همین دلیل هم بسیار ساده هست. درواقع صرفا جهت اینکه آموزش برای همه ساده باشه من این دو نوع دوخت رو انتخاب کردم، اما شما میتونید برای ساقه قاصدک از انواع دوخت های مارپیچ یا ساقه دوزی های پیشرفته تر استفاده کنید تا دوخت حرفه ای تری داشته باشید. پس حالا با من همراه بشید تا یه قاصدک خوشگل و ساده بدوزیم.

دوخت قاصدک

دوخت قاصدک

وسایل مورد نیاز برای گلدوزی قاصدک

  • کارگاه
  • پارچه
  • نخ گلدوزی
  • سوزن
  • مداد خیاطی یا ماژیک

مراحل دوخت قاصدک

مثل همیشه اول باید پارچتون رو به وسیله کارگاه فیکس کنید.

قرار دادن پارچه در کارگاه

قرار دادن پارچه در کارگاه

کشیدن طرح قاصدک برای گلدوزی

حالا به کمک مداد خیاطی یا ماژیک یه طرح ساده از قاصدک رو بکشید. من دوتا کشیدم که ببینید میشه در کنار هم چندین قاصدک در جهات مختلف کشید و سعی کنید همه به یک سمت و خیلی صاف و مستقیم نباشن.

کشیدن طرح

کشیدن طرح

حالا شروع به دوخت کنید. از رنگ سبز یا آبی خیلی روشن استفاده کنید و از ابتدای ساقه دوخت بخیه بزنید.

دوخت بخیه ساقه

دوخت بخیه ساقه

برای ضخیم تر و زیباتر شدن ساقه بهتره که دو ردیف کنار هم دوخت بخیه رو بزنید. از هر دوخت دیگه ای هم که استفاده میکنید بهتره دو ردیف باشه تا ساقتون ضخیم تر بشه.

دوخت مجدد ساقه

دوخت مجدد ساقه

حالا میریم سراغ گلبرگ ها، دقیقا مثل ساقه دونه دونه اونارو دوخت بخیه بزنید، بهتره فاصله گلبرگ ها و طولشون یکم متفاوت باشه.

دوخت بخیه ساقه

دوخت بخیه ساقه

به همین روش تمام گلبرگ هارو بدوزید.

دوخت تمام گلبرگ ها

دوخت تمام گلبرگ ها

حالا وقت دوخت گره فرانسویه. باید تمام قسمت های ابتدایی ساقه رو گره فرانسوی بزنید. من برای زیبا تر شدن قاصدکم از نخ های چند رنگ استفاده کردم. شما میتونید دو تا سه تا نخ که رنگاشون به هم بیاد رو انتخاب کنید و بصورت نامنظم گره ها رو بدوزید.

دوخت گره فرانسوی

دوخت گره فرانسوی

دوخت گره فرانسوی

دوخت گره فرانسوی

به همین سادگی شما یه قاصدک زیبا دارید.

دوخت قاصدک

دوخت قاصدک

4.8/5 - (5 امتیاز)