با ساختن وسایل خیلی ساده میتونیم اتاق یا فضای خونمون رو جذاب تر کنیم. آویز نمدی یه نمونه از این وسایل تزیینی هستش که میتونه روی دیوار یا روی در اتاق ازش استفاده کنیم. آویزی رو میخوام آموزش بدم که نوع کاربرد اون بستگی به حروفی داره که با اونها تزیین میشه. این حروف میتونه اسم فرزند نازنینتون باشه و یا نوشته هایی مثل خونه یا خوش آمدگویی که حروف لاتین اون روی هر قلب میچسبه و در آخر این آویز رو در جای مناسب خودش نصب کنین. برای درست کردن این آویز با من همراه باشین.

آموزش ساخت آویز نمدی طرح قلب

آموزش ساخت آویز نمدی طرح قلب

وسایل مورد نیاز برای ساخت آویز نمدی قلب

  • نمد
  • نخ کنفی
  • ربان
  • چسب
  • قیچی
وسایل مورد نیاز

وسایل مورد نیاز

ساخت آویز نمدی با طرح قلب مرحله به مرحله

برای شروع کار نیاز به تعدادی قلب دارین که تعدادش بستگی به حروف و کلمه ی مورد نظرتون داره. به تعداد قلب ها گل هایی با دو تا سایز  و برگ هایی برای تزیین گل ها برش میزنیم، برای روی گل ها هم میتونیم از دایره خیلی ریز یا مربع های کوچیک استفاده کنیم.

برای برش حروف انگلیسی، شما میتونین از الگوی زیر در هر سایزی که دوست دارین پرینت بگیرین و اونها رو روی نمد قرار داده و ببرید.

الگو برای برش قلب روی نمد

الگو برای برش قلب روی نمد

الگوی حروف انگلیسی

الگوی حروف انگلیسی

بعد از برش زدن حروف مورد نظرمون هر حرف رو روی یه قلب میچسبونیم. میتونیم آویز رو از دو رنگ و یا تک رنگ استفاده کنیم. همچنین میتونیم یه آویز رنگی رنگی هم از نمد درست کنیم.

چسباندن حروف روی قلب های نمدی

چسباندن حروف روی قلب های نمدی

برای تزیین روی قلب ها میخوایم از گل های رنگی رنگی استفاده کنیم. دو تا قلب توی دو تا سایز که روی هم میچسبونیم و روی اون رو میتونیم دایره بچسبونیم. (اگر برش دایره ریز براتون یه کم سخته میتونیم از مربع ریز برای چسبوندن روش استفاده کنیم.) و یه برگ خیلی ریز رو هم پشت گل هامون میچسبونیم.

چسباندن گل ها به هم

چسباندن گل ها به هم

حالا که گل هامون آماده شدن اون رو روی قلب میچسبونیم.

چسباندن گل به قلب

چسباندن گل به قلب

نوبت به وصل کردن قلب ها رسیده، اون ها رو به ترتیب پشت سر هم روی نخ کنفی میچسبونیم. برای تمیزی کارمون روی نخ رو چسب میزنیم و قلب رو میچسبونیم.چون ممکنه اگر قلب ها رو چسب بزنین جایی که قرار روی نخ قرار بگیره چسب نخوره و حایی چسب بخوره که از پشت کارمون نمیز دیده نشه.

چسباندن قلب هابه نخ

چسباندن قلب هابه نخ

برای اینکه آویزمون جذاب تر بشه با ربان پاپییون های کوچولو درست میکنیم و روی قلب ها میچسبونیم.

چسباندن پاپییون

چسباندن پاپییون

آویز قلبی

آویز قلبی

4.1/5 - (38 امتیاز)