سلام

بعد از ظهرای پاییز و زمستون که هوا یکم خنکه هیچی بیشتر از یه نوشیدنی گرم نمیچسبه.. مخصوصا اگه کلی کار داشته باشی و نخوای سرما و کوتاهی روز بی حال و کرختت کنه. از وقتی فهمیدیم حسنا به پروتیین گاوی حساسیت داره انتخاب من برای نوشیدنی های گرم خوشمزه یکم محدود شده و اونایی که توشون شیر دارن رو نباید مصرف کنم..  اما به شما توصیه میکنم از هات چاکلت غافل نشید که از خود بهشت اومده.

هات چاکلت از خوشمزه ترین نوشیدنی هایی هست که تا بحال بشر به خودش دیده! اگه از گروه افرادی هستید که به این مهم اعتقاد ندارید بدونید که این مطلب اصلا براتون جذاب نخواهد بود.

هات چاکلت

هات چاکلت

هات چاکلت حتما باید غلیظ باشه؟

هات چاکلت انواع مختلفی داره و با مواد اولیه و غلظت های مختلفی تهیه میشه و اینطور نیست که اگه جایی هات چاکلت رقیق براتون سرو کردن بگید بدرد نمیخوره و جایی که غلظت این نوشیدنی بیشتر بود تصور کنید خیلی بهتر و اصیل تره. موضوع اینه که کشور های مختلف این نوشیدنی رو به شکل های متفاوتی مصرف میکنن. امروز براتون طرز تهیه هات چاکلت خیلی ساده و خوشمزه که غلظت زیادی نداره رو توضیح میدم. اگه فرصت شد در مورد ورژن های دیگه ی هات چاکلت بعدا توضیح میدم.

یک فنجان هات چاکلت

یک فنجان هات چاکلت

دستور سریع

  1. ۱۰۰ گرم شکلات ۶۰ درصد رو خرد کنید و با حرارت غیر مستفیم(بن ماری) یا توی مایکروویو ذوبش کنید.
  2. دو لیوان شیر پرچرب رو بذارید روی حرارت تا داغ بشه. یک قاشق شکر قهوه ای بهش اضافه کنید.
  3. یکی دو قطره عصاره وانیل به شیر اضافه کنید و وقتی داغ شد از حرارت بردارید.
  4. شکلات ها که کاملا ذوب و روان شدن به شیر داغ اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط بشن.

مواد لازم

  • شیر ۲ لیوان
  • شکلات ۶۰ درصد ۱۰۰ گرم (درصدش میتونه تغییر کنه)
  • وانیل کمی
  • شکر (ترجیحا شکر قهوه ای) ۱-۲ قاشق
مراحل ذوب کردن شکلات

مراحل ذوب کردن شکلات

هات چاکلت

هات چاکلت

پودر هات چاکلت

خیلی ها از پودر هات چاکلت استفاده میکنن. اون پودر هم ترکیبی از شیرخشک و کاکائو و شکر هست. در واقع یه نوع خیلی سریع و در دسترس و سبک و خیلی رقیق از این نوشیدنی هست.

شیرکاکائو یک هات چاکلت رقیقه

خیلی ها برای اینکه هات چاکلت رو سبک میل کنند از ترکیب شیر و کاکائو استفاده میکنن. پودر کاکائو حاصل جداسازی کره کاکائو از میوه کاکائو هست که خب سبکتره و چربی نداره. در این صورت کالری کمتری هم داره.

هات چاکلت با دارچین

یکی از ادویه هایی که توی بعضی از کشور ها به هات چاکلت اضافه میشه دارچین هست که واقعا هم طعم مطبوعی به این نوشیدنی میده. حالا اگه دلتون خواست یه خیلی خیلی کم دارچین اضافه کنید به هات چاکلتتون، شاید شما هم خوشتون اومد.

3.6/5 - (12 امتیاز)